söndag 17 februari 2008

Strandpromenad, 5 hundar och två kärringar ;-)


I fredags var det sol från klarblå himmel, det var -5 tänkte att det kommer kännas kallt men faktiskt inte. Med matsäck i ryggsäckar begav jag, Karoline och alla hundarna till standen. Det är inte lätt att fota hundar som rejsar runt men jag har gjort ett försök iaf.... Tyvärr hamnar inte korten i rätt ordning men håll till godo ;-)
Här testar vi om bordet håller för fika, det såg nämligen väldigt skrangligt ut. Men det höll för Lakrits så vi slog oss ner och fikade. Det var inte bara jag och Karro som ville ha fika..
Det ville Russin också.......

Man kan inte tro att Russin är en gammal tanthund på det här korten iallafall!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig strand...

Kul att ni ska gå kurs i viltspår. Det är jättebra aktivering och vår ras har ju verkligen näsa för det. Ibland lite för bra eftersom de gärna drar på levande vilt också...

Se bara till att ni verkligen får ut vad ni vill av kursen. Har tyvärr hört många som varit missnöjda efteråt och tyckt att de inte fått någon direkt kunskap och ofta är dessa kurserna ganska dyra.

Jag har ett jättebra informationsblad om viltspårträning som jag scannar in och mailar till dig. "Dressyrdelen" i blade är väl inte super, men tipsen om hur man lägger själva spåren är bra. Marita Carlsson har skrivit en bok om hur man tränar sin hund till anslagsklass. Kan man redan grunderna ger väl inte boken så mycket, men om ni är nybörjare kan den vara bra.

Anonym sa...

Vi hade allt en riktigt härlig dag! Med trötta, nöjda hundar på kvällen...

Du har ju lyckats få med hundarna på dina foto, jag hade mest tom sandstrand med en massa tassavtryck på, allternativt, en svans på mina.

Russin är allt en pigg 12 åring. Hoppas hon hänger med några år till och håller Lakrits i örat.

Anonym sa...

Trevligt med blogguppdatering!

Anonym sa...

Jätte fin video! Kollade för länge sen men hann inte kommentera då.. Jag vill oxå videoblogga, men jag tror inte att det går på mitt bloggställe..