onsdag 15 augusti 2007

Den första bloggen


Nu är det väl iaf dax att börja blogga! Jag har gjort ett halvhjärtat försök innan men nu tar jag tag i det igen på riktigt!

Idag har jag varit ledig, skönt det. Jag ska jobba i helgen, fast helgarbete är inget som stör mig. På mitt jobb är mina jobbarkompisar så himla bra och snälla så vi byter turer om man behöver va ledig nån gång när man har en planerad jobbhelg. Det är dessutom på helgerna som man kan göra nått extra kul på mitt jobb. De boende är hemma och man gör utflykter. Jag jobbr förresten som habiliteringsassistent om nån vill veta ;-)

Vi var och hämtade Zimons aska idag, det är ungefär en och en halv månad sen han tog sitt sista andetag i min famn. Det är inte rättvist att en hund ska få lämna en när den bara är 4½ år gammal... Men jag får tänka som så, jag gjorde allt. Veterinärerna gjorde allt och hans kropp orkade inte mer. Vi får aldrig reda på exakt vad det var men han hade troligtvis hjärntumör.

Jag får vara glad att vi hade den knasiga foxvalpen Albin när det var som svårast, han är 4 månader på söndag. Tappar tänder på löpande band och vi är alla glada över att slippa de vassa tänderna. Särskilt Matilda och Satine. Matilda har inte känt av tänderna så mycket, det tar ett tag innan man kommer igenom en labbepäls. Satine har nog känt mer men hon talar om när han är för dryg.

Satine har bott sen den 7 juli, hon är helt annorlunda mot de foxar jag är van vid. Men hon är så himla go och söt! Hon blir bara bättre och bättre för varje dag som går. Är glad att jag fick bli fodervärd åt henne, äen om jag hade de andra två fattades det någon efter Zimon....

2 kommentarer:

Skapligt Enkelt sa...

Hej Ida!

Så kul att du också börjat blogga! Det ska bli kul att följa Albins uppväxt i och med att han är ett par veckor äldre än Morris.

Morris har inte tappat en tand än... men det lär väl komma! Hm...ska nog känna efter om de kanske sitter lite löst :)

Ha det gott!

ps. jag lägger en länk till dig!

Anna och Nisse sa...

Jaså - det är här du håller till ;-) Innebär det att du lämnar Vovve tro?

Ha det gott!

Kram

Anna (och Nisse är med på ett hörn han också!)