torsdag 14 januari 2010

Redo

Jag är fortfarande sjuk, att bli kvitt en luftrörskatarr och dryg förkylning är inget man blir på en kafferast. Men jag försöker använda den lilla energin jag har. Garderoberna har fått sig en omgång så nu kan man hitta allt och det finns plats över för Anders grejer.
Idag ska jag försöka använda energin till att skapa en liten bibliotekshörna. Får se om det funkar... Har en plan för hur det ska se ut iallafall!

Men först innan jag tar tag i allt ska jag bara ta det lugnt, ta en kopp kaffe och bara vara nöjd.

Innan, ja nästa hela förra året var jag helt nojjig över min kommande födelsedag i år. Kan inte säga vad det är med just 30 som skrämt mig så.
Kanske att man "ska" väl vara klar med allt då. Ja jag menar, gift, barn och allt sånt där.

När ångesten var som värst så var jag på väg att separera, eller precis nybliven singel. Jag var alltså inte ens i närheten av allt det där.
Det är jag väl kanske inte nu heller, men jag har nått dit jag alltid önskat att nå. Visst, det finns flera etapper kvar som jag vill klara av men jag har ingen brådska dit.
Men nu känner jag ett lugn, det ska faktiskt bli trevligt att fylla år och fira det med familj och vänner. Får se hur jag ska lägga upp firandet bara, blir kanske två fester. Blir lite för stort att ha hemma annars. Har iaf börjat planera lite...

Nä nu är det dax att ta tag i hostiga luftrör.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj,det låter ju riktigt vuxet!!! Kanske är något stort pågång.Det är kanske så att du fyller 30 i alla fall!Och håller på att bli vuxen på riktigt!I så fall Grattis vi är några som väntat på detta! Kram från en anonym