fredag 9 januari 2009

Bara för att

Selma fick ett täcke igår så är snön borta och det är plusgrader. Men hon behövde verkligen ett täcke och efter att ha satt flera av personalen i arbete på Teba(Malin fick vi också träffa så där första dagen på jobbet) så lyckades vi till slut hitta ett som passade. Selma är kort och kompakt och det är inte täckena gjorda för verkade det som. Nu är hon iaf rustad för nästa gång det blir ruskväder!
Köpte bara täcke och så var vi ju tvugna att prova de där benen som Mariorna pratat om, jäklar vad bra de var. Selma och Hedda fick varsitt och efter att ha tuggat i en ½ timme så syns det knappt på benen. Annars brukar allt bara försvinna i ett nafs i de där hundarnas gap! Glupska är bara förnamnet.

Vår katt Olga har nog inte alla pingvinerna i poolen! Jag hade tvättat gardiner så hängde jag dom på tork på toa, så sitter Olga och fångar vattendropparna som faller ner. Jag som trodde katter inte gillade vatten på det viset.... Men hon är nog miljöskadad!

I helgen är det jobb som gäller om du inte jag har fått rabies av Maria och blir sjuk... Huvudet känns mosigt, det bådar inte gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för mirakelben som verkligen varar en stund? Här slukas antingen benen eller så duger de inte alls...

Märgben går förstås alltid hem, men det är bara den tunna varianten som duger att ligga och gnaga på efter att märgen tagit slut.

Anonym sa...

Rabies, om det var så lindrigt... Nu värker inte bara musklerna, utan själva skelletet också! 6 dagar med feber nu, hur många ska det bli :( Läste att influensan ska ta 4000 liv, igår när jag tappade bort mig själv hela tiden trodde jag att jag skulle bli ett av dem.

/Maria, i en tillvaro utan ljusning

Anonym sa...

Hm, jag har provat ett sådant, ett brunrött och det var både första och sista gången... Det färgade nämligen av sig på mattan och jag hade ett jäkla jobb med att få bort färgen.