torsdag 8 november 2007

Efter en helg i Småland




så var jag riktigt trött, var på utställningen alla tre dagarna. På lördagen var jag med Cathrine på utställningen. Niilaz blev 3:e bästa hane och det är riktigt bra tycker jag. Det var riktigt många hanar. Jag tror att Cathrine är nöjd nu när hon fått begrunda det lite. Nillaz var lite stökig i ringen men det tror jag kommer försvinna. Nackdelen med spetsar är ju att de lätt låter....





I tisdags så var jag och Karoline vid hundslingan i närheten av Hovdala slott. Det fanns en riktigt stor rastgård. Vi började med att släppa alla hundarna där, jag hade mina tre med mig och Karoline hade sina två och sin mammas Airedale. Mina hundar är vana vid Airedalespråk så det är ingen fara ;-) Det är bara Matilda som är tvungen att gå emellan ifall Cissi Airedale låter hemskt nära Matildas "lillebror". Efter de fått rusa av sig och gräva hål och leta möss så gick vi slingan. Den var trevlig, kanske lite dåligt skyltat på en del ställen men det gick rätt bra ändå ;-)



När vi kom tillbaka så fikade vi och sen fick de leka lite till. Jag hade tre mycket trötta hundar med mig hem, skitiga och stinkande var de också ;-)








Inga kommentarer: