fredag 30 januari 2009

Glassbilen

Albin ville handla glass när glassbilen kom, glassgubben öppnade dörren och pratade med honom, jag sa att han gjorde slut på sin veckopeng igår och inte skulle ha nån glass!

I går var Maria och jag på tur till en massa affärer, jag fick provat selen jag tänkt till Albin. Men den passade inte, så jag får tänka om. Kanske löser det sig redan på tisda när jag och hundarna ska till ett trevligt ställe!

Jag var så trött idag när jag kom till jobbet vid 7 så jag knappt visste vad jag hette, vaknade av en ulkande Albin vid 1 i natt och sen kunde jag inte sova. Albin hade sig själv att skylla. Funderar på om vi ska ta väck de där buskarna vi har ute som han har justerat. De är tydligen väldigt giftiga men han har nog bara precis smakat på bladen för annars skulle han vait mer sjuk. Vart får mina dumma hundar alla sina dumma ideér ifrån? Husse? Eller ligger det i generna, fast Albins mamma tror jag inte har gett honom allt sånt skit. Kanske är det tyska idéer.. Eller så är det Jonas fel...

Nu ska jag snart städa här lite, sen blir det lite mat och så tvsoffan. Lördag-måndag är det jobb som gäller!

1 kommentar:

Cathrine Jonsson sa...

Du får spara lite till glassbilen, Albin, för de har mumsmumsglass.

Matilda, nu när matte och husse jobbar hela helgen så är det "fritt fram" att leta runt efter gömda födelsedagspresenter. För vem kan vänta - maj är många tassar bort.....