måndag 10 augusti 2009

Ronneby i lördags

Ja i lördags blev det en tidig morgon, fast inte så tidig som den borde. Eller jag väckte inte caddyn i tid, men vägen är ju rak och fin så det gick bra ändå och Maria lotsade caddyn in på utställningen för jag fick skynda mig in med Albin.
Albin visades av sin uppfödare, han uppförde sig fint men domaren gillade inte hans typ.
"Balanced dog, would like a tighter ear, nice length of head, good topline and tailset, moved well, short close coat, very good colour"

Jag visade Russin, hon skötte sig bra och fick ck och vi slutade som 3 btkl med reserv cacib.

Så efter en rätt lång väntan var det Heddas tur, hon var rätt påverkad avv att Albin hade varit dum mot henne innan (Han har blivit lite kaxig nu...) och så var hon trött av värmen, hon blev 3:a i klassen och fick hp. Helt ok även om ck är roligare ;-) Jag vet dock inte vad man ska kalla den raden ord det står på lappen, kritik vet i f*n...... Här är den iallafall!
"Smart mover, well handled, good type, correct head and bite"
Efter att ha visat Russin i gruppen var vi trötta och körde hemåt, det blev inte mer den dagen mer än soffan.....