onsdag 19 september 2012

Fri fri fri!!!!

Igår blev jag äntligen av med sonden!
Jag var livrädd innan, det var väldigt svårt att få bort dränen jag hade i bukhålan när jag låg inne så detta gjorde mig helt klart nervös. Jag började med att åka upp till avdelningen jag låg på och lämnade tillbaka ryggsäcken där jag haft sondmaten i. Träffade sjukgymnasten, han var väldigt viktig när jag var som sjukast. Så det kändes skönt att träffa honom precis innan.
Jag kände mig lite skeptisk till läkaren jag skulle ha, han hade varit med på en del ronder när jag låg inne och det jag hört om honom var inte så bra. Men när de höll på med dränen och försöka få bort dom var han med och han var den enda som peppade mig att stå ut med smärtan så lite hopp hade jag ju.
Hann få upp pulsen rätt rejält i väntrummet, fast jag fick komma in innan avsatt tid! Behövde inte vänta så länge på honom, tur det då hade jag hunnit bli ännu räddare. Han var bestämd redan från början att sonden skulle dras. Innan lät det tveksamt. Så det var bara att hoppa upp på britsen och så kom han in igen med en sköterska. Hon började med agrafferna som var glömda sen veckan innan. Sen var det då dags att dra ut sonden. Kändes först som när dränen skulle dras sen gjorde det riktigt ont och sen var den ute! Så underbart att vara fri!!
Nu sak det läka och jag ska få orken tillbaka

Inga kommentarer: