fredag 17 februari 2012

Något att tänka på...

fick ett meddelande av min mamma innan idag att en av hennes vänner hastigt gått bort. Det fick mig att tänka efter. Ena stunden är man mitt uppe i jobb, vardag och stress och nästa finns man inte. Det fick mig verkligen att inse att vi måste leva här och nu. Det är inte alltid så lätt när vardagen rullar på, man lever sitt liv och sen så ska man. Men lev nu och idag! Det som kommer imorgon vet vi inget om...
När jag jobbade i Emmaboda kommun gick jag varje dag förbi en tavla, det stod en dikt på tavlan och de orden satte sig fast
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll
än du redan har givit den.
Morgondagen vet du ingenting om.
Men dagen i dag har du.
Använd dig av det.
I dag kan du glädja någon.
I dag kan du hjälpa en annan.
Dagen i dag är en märklig dag.
Den är din

Inga kommentarer: